ZÁMEK SKALIČKA - SKALIČKA 15 - ZÁBŘEH NA MORAVĚ 789 01


info@zamek-skalicka.cz

ZÁMEK SKALIČKA

SKALIČKA 15

789 01 ZÁBŘEH

+420 732 400 900
     
     
  AKCE - DALŠÍ ČLENĚNÍ:
 
 
  PRÁVĚ PROBÍHÁ
    ARCHIV AKCÍ - ROKY 2005 - 2009
 
    ARCHIV AKCÍ - ROK 2011
    ARCHIV AKCÍ - ROK 2012
    ARCHIV AKCÍ - ROK 2013
    ARCHIV AKCÍ - ROK 2014
    ARCHIV AKCÍ - ROK 2015
   
   
   
   



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  
ZÁMEK SKALIČKA    

Pravidelná návštěvní doba:
květen až říjen mimo prázdnin, vždy v NEDĚLI, 14.00 - 17.00 
 

    HLAVNÍ NABÍDKA: 
   REKONSTRUKCE
AKCE
 


Poslední realizovaná výstava:

Jaroslav Klát a Kristýna Šebestová

"OHEŇ V DUŠI"

Jedná se o dvouvýstavu profesora a jeho žákyně, kteří zasvětili tvorbu abstraktní malbě. Otevření výstavy proběhlo v rámci Dnů evropského dědictví dne 7. září 2019. Podívejte se na fotografie z vernisáže - klikněte na šipku .

Výstava bude k vidění v Galerii zámku až do neděle, 27. října 2019.

 

 

O autorech:

 

akad. mal. Jaroslav Klát

 

 

 

 

 

 

 

 

Malíř Jaroslav Klát je ve své generaci zvláštní tím, že jeho tvorba není součástí dobových uměleckých tendencí, ale při tom vyjadřuje velmi intenzivně svou dobu. Jeho vášnivý vztah k přírodě, k její plodivé, nezkrotitelné síle se zdá souznít s výkřiky hnutí hájícího naše životní prostředí. Díváme-li se na některé Klátovy obrazy, zejména pak na ty, ve kterých se malíř snažil zachytit tropickou vegetaci, máme dojem, jakoby se umělec stával prostředníkem přírodních sil, jako by je malovala sama příroda. Přitom není tak nesnadné zařadit Kláta do uměleckých souvislostí. Divokost, s jakou si probojovávali své místo francouzští fauvisté a němečtí expresionisté, tajemnost přírodních sil, jakou obdivovali surrealisté, výboje poválečného uměleckého seskupení - známého pod názvem Cobra, to vše může tvořit pozadí Klátovy tvorby. Není ostatně asi náhoda, že jedním z Klátových pařížských učitelů byl Alechinsky, jeden z hlavních představitelů Cobry.

Paříž a vůbec Francie jsou pro malíře Kláta územím, kde se jeho citlivost mohla lépe rozvinout než v Čechách. Francouzské malířství bylo vždy plné smyslnosti, hraničící až s požitkářstvím, bylo to vždy umění, na kterém se podílelo více smyslů než jenom zrak, zatím co české umění bylo leckdy uměním rozumu, úvah a filozofování. Klátova jedinečnost souvisí zřejmě s tím, že je ve své generaci spíše francouzským malířem, který také na svých cestách do Alžírska, Tuniska nebo na Martinik, šel ve stopách slavných Francouzů.

Jeho obrazy, svědčí o tom, že malíř hledá nové cesty, jak se ještě více přiblížit přírodě, své velké učitelce. Bylo by jistě zajímavé zjistit, nakolik se Klátovi přírodní vegetace stává znakem tohoto světa. Jeho obrazy Prahy svědčí o tom, že i tam, kde do popředí vystupují ikonografické symboly města, zůstávají na obraze v zajetí přírody, která vše obkličuje, pohlcuje a proniká. Malířství je pro Kláta především uměním barev a barva je jedním z hlavních znaků přírody, která nás obklopuje. Zároveň je barva také cosi enigmatického, tajemného a významu plného. Učení o barvách se stalo součástí mnohých filozofických systémů a úvah velkých myslitelů. Nad Klátovými obrazy je možné přemýšlet také o způsobu, jak nám tuto problematiku barev přibližuje.

 Kristýna Šebestová


 

 

 

 

 

 

 


Malířka Kristýna Šebestová studovala na Soukromé střední umělecké škole designu v Praze pod vedením Ak. mal. Jaroslava Kláta. Od prvního ročníku na střední škole se snažila prosadit svou tvorbu abstraktního umění, což se ale ze začátku profesorovi moc nelíbilo. Ve druhém roce studia se ovšem talent vynořil na hladinu a profesor mu dal volný průběh a podporu.
Ve svých dílech autorka upřednostňuje barvu a texturu. Zabývá se různými technikami a snaží se obohatit a zdokonalit svou jedinečnou práci. Bere inspiraci z každodenního života, ze života svých přátel a přírody. Zabývá se životním prostředím a obnovou původní rovnováhy.
V obrazech Kristýny Šebestové si můžete povšimnout, že do svých obrazů vkládá své emoce a dojmy inspirované Prahou, kde autorka studovala v minulých letech.